Seline

Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 6 mars 2009 23:11

Inte så svullet idag.... äntligen!! Lite svullet precis ovanför kotan, men inte varm. Det var sååå skönt att se.

Var ljust när jag kom upp til stallet, så jag fick för mig att jag skulle ha lite galoppbommar, och ett litet sockerbitshinder. Gjorde iordning henne och släppte henne på banan under tiden jag skulle plocka fram bommarna. Hon började skritta fram o stannade en stund o sen travade hon runt en stund o sen var det full galopp runt, runt, runt och hon såg så lycklig ut. Men stanna, nä... hon fick ju äntligen springa som hon ville. Så jag satt mig ner och väntade ut henne för hon ville absolut inte bli fången!! I vanliga fall så kommer hon fram till mig så fort jag går emot henne, men inte idag. Hon var helt i sin "galoppvärld" =). Sen smög hon runt mig precis som att hon ville att jag skulle jaga igång henne igen. Efter en stund reste jag mig och skulle ut och rätta till hindret, då kom hon i full trav och tvärnitade 2 m ifrån mig, sänkte huvudet och precis som att hon sa "var så god, nu är jag klar". Hon var ju uppvärmd och klar så det var ju bara att börja arbeta direkt, smidigt!! =) Det blev lite galopp över bommarna i båda varven och det gick hur bra som helst. Efter lite skrittvila, så blev det små skutt över det lilla hindret, och även här var hon lugn och fin, men LADDAD!!! Sen blandade jag bommar med hindret och det gick jättebra. Det som var jobbigt idag var att hon var så väldigt stark efter lillhindret och att ens försöka få stopp på henne fanns inte. Red ju på vanligt 3-delat mot att jag brukar använda pessoa när jag hoppar. Men till slut fick jag henne mjuk och fin efter ett par galoppöppnor och volter. Tog 2 språng till över hindret och nu kunde jag plötsligt svänga henne =) och bromsa. Jippi!!! Känns faktiskt som att vi nog kan börja hoppa lite igen, för detta tyckte hon var kanonkul! Då kanske det kan bli klubbhopp nästa helg ändå?!!?

Ovido - Quiz & Flashcards