Seline

Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 2 maj 2009 23:29

Idag så fick Seline gå hela dagen tillsammans med Magina på gräs, hon behöver det så väl så det var jättebra.

Under förmiddagen körde vi till Gustavslund och hämtade havre, och till Rycketofta och köpte Build up och pelleterade vitaminer Solid.

Körde och lämnade det för jag behöver hjälp att lyfta de tunga säckarna.

På eftermiddagen cyklade jag till stallet och när jag kommer dit så har alla varit där men inte har gett lunchen, lite irriterande efter som det stod på tavlan att den som var där på eftermiddagen skulle ge. Ut och ge det till dem, så att de skulle hinna äta upp det under tiden jag mockade till Seline, Kalle och Odessa.

När jag skulle ta halm, då var den också helt slut. Varför kan inte någon annan än vi 3 vanliga hämta ner?? Ja jag gnäller för det känns som att det alltid är samma som gör vissa saker. Och det är inte meningen att Frida ska göra de här sakerna, vilket verkar som att några inte riktigt förstår.

Hämtade in Seline när Mia kom och ställde henne för att äta medans jag skulle upp och ta ner halm.

Upp på loftet och upptäcker att den öppnade balen ligger ner och det är såååå jobbigt att få loss halmen då, framförallt när det ligger balar bakom och på sidan om, men efter en halvtimmes slit så lyckades jag få loss så att jag kunde fylla halmboxen till bredden. Men det försvann 45 minuter på bara detta, så onödigt!!!

När detta var klart så kunde jag äntligen fixa till Seline och rida en stund på banan. Det gick jättebra, red igenom den övningen vi tränade på för Lisette sist och det gick riktigt bra. Så jag red nog bara 20-25 minuter, sen in och klä av henne, sen ut i hagen för att fortsätta äta gräs. Upptäcker då att det bara var till hälften med vatten i tunnorna, så då var det bara att börja bära vatten också. Öppnade upp för de andra hästarna så att de fick gå på lite gräs också.

När jag var klar med mat och sopandet så var det cykelfärd hem igen.

Idag har jag fått värsta träningspasset, kommer nog känna av det imorgon, tror jag.

Imorgon ska Patricia tävla i hoppning i Skromberga Ekeby, hon ska hoppa 1.10 Så håll tummarna!!

Ovido - Quiz & Flashcards