Seline

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 12 maj 2009 22:10

Blåste väldigt idag så jag kände inte för att rida ut. Hon är hur snäll som helst, men det är så jobbigt när det blåser framförallt när man rider på vägen för man hör inte bilarna.

Så det blev ett pass på banan istället. Tränade lite på våran sista övning. Rygga, backa undan för innerskänkeln och trampa under sig. När jag började galoppera så bara höjde hon huvudet och rusade. Så det var bara att plocka ner henne och börja om från början igen.

Tränade på att skritta på rak linje med en hand och shit vad det är svårt. Man skulle kunna tro att hennes bakdel sitter löst i förhållande till hennes övriga kropp. Den far som en smörklick i pannan ; )

Men skam den som ger sig, jag VANN!!! Vi till och med kunde galoppera på volten i lång och låg form. Riktigt trevligt kändes det till slut. Men jag fick nog kämpa 1 timme för att få kontakt med henne.

Imorgon är det vila för då rider Moa och jag hinner inte rida själv.

Ovido - Quiz & Flashcards