Seline

Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 8 maj 2009 22:27

När jag kom till stallet var det fullt hus, hovslagare och några som skulle mocka. Det blir lätt kaos för alla bara far rundor i stallet ; )

Jag började sätta mat och när jag var klar så var även hovslagaren klar. Man vill ju inte springa med höpåsar under huvudet på hästen som skos, är inte helt schysst. Sen hjälpte jag Olof att linda in Maginas vänster framhov med silvertejp. Det hade hänt något i hagen på dagen, så pass mycket så att Magina hade hoppat över staketet, men stod som tur var kvar i hagen sidan om. Hon hade fått ett litet sår i karleden, så det var därför vi lindade hoven så att fukten inte skulle tränga upp i bandaget som Olof lagt runt karleden.

När jag var klar med Selines box så tog jag tag i Odessas box. Körde ut 2½ kärra. Det märks att hästarna har stått inne mycket mer den här veckan. Det är sååå blött och skitigt i boxarna.

Under tiden började Olof slänga ner halm, var meningen att jag skulle gå upp och hjälpa till, men det tog så lång tid att sortera i Odessas box eftersom hon står på spån och så har jag slängt in halm eftersom spånet blivit så skitigt. Så när jag var klar hade han nästan fyllt upp halmboxen. Istället gick jag ut och fixade till gödselstacken. Det var nästan omöjligt att klättra upp för den nu. Sen fyllde jag upp dunkarna med vatten och gick ut i hagarna och fyllde upp vattenhoarna.

Hade tänkt rida, men kom på att jag var tvungen att fixa hoppsadeln. Jag har inte hunnit smörja upp den efter i söndags. Den var så skitig. Hade kommit in sand precis överallt. Sadeln var lite sönder på höger sidan (den sidan som hon låg på). Men som tur är så har den bara släppt lite i sömmen mellan 2 st läderbitar, så det kan jag lämna in och få sytt.

Seline var inte varm om knät idag så imorgon blir det en lite längre uteritt tror jag. Om vädret tillåter det förstås.

Ovido - Quiz & Flashcards