Seline

Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 22 maj 2009 22:47

Hade egentligen bara tänkt skritta ut en runda, men hon var så pigg så jag tänkte att då tar vi en längre runda med lite blandad ridning. Det blåste hur mycket som helst, men när man väl har kommit igång så spelar det ingen roll.

Jag red ner om Vallåkra och uppför backen till Vallåkra gård, till Ottarp och sen Bälteberga. Den rundan med mest skritt, men även trav på den långa grusvägen och galopp upp för backen och en liten galopp vid Bälteberga,  tar ca 1 timme och 30 min. Jag fick jobba lite med henne på den långa grusvägen, för hon tycker att det är en perfekt galoppsträcka =). Vi fick träna på att göra halter och med en rak häst, vilket kan vara så fruktansvärt svårt för henne när man är ute. Men jag vann!!

Hon hade inte ätit upp idag heller, men mer än vanligt. Så idag minskade jag frukosten med 1 mått havre, så hoppas jag att hon ätit upp imorgon....

Hon behöver all mat hon kan få, men jag vet inte om hon börjar tycka att det är lite för mycket att äta nu.


Ovido - Quiz & Flashcards